mandag 22. november 2010

Hverdagens mas VS Hverdagens gleder

Noen ganger tenker jeg med lengsel tilbake på den tiden da jeg ikke hadde noe annet å bekymre meg for enn hva jeg skulle ha på meg på skolen dagen etter, hvem som kom på Jølle til fredag og hvem som hadde klina på forrige fest... Nå går dagen i jobb, barn, husarbeid, andre forpliktelser, regninger og ellers andre "voksen" ting... Missforstå meg rett, jeg ville aldri vært foruten noe av det, jeg elsker både mann og barn, liker å jobbe og er generelt veldig stolt av livet mitt! Men noen ganger kunne jeg ønske jeg kunne prioritere meg selv! JAJA, jeg vet at det har med prioriteringer å gjøre og at ingen hadde reagert om jeg hadde brukt mer tid på meg selv, men det var den samvittigheten da! Jobber fra 07.00 til 15.00 og har da bare noen få timer med lillemann før han legger seg, også er det bare noen timer til jeg skal legge meg og de vil jeg jo gjerne tilbringe med mannen min som har vært alene hjemme hele dagen...

Og skulle jeg da finne på noe etter at lillemann har lagt seg, så kommer jeg så alt for sent hjem, blir griiiisetrøtt på jobb dagen etterpå, og blir deretter griiinete på Marcus for at han ikke har lest tankene mine og gjort aaaalt jeg ville han skulle gjøre mens jeg jobber og sliiter :-/ PUH! Det er hardt å være "voksen"!!

Endelig kommer helgen og vi skal slappe av! MEN NEIDA... Da venter husarbeidet som man ikke har hatt tid til hele uken! Vaske tre etasjer, vaske et haaav av klær som er fulle av grøt, snørr og oppkast, skifte på sengene og rydde kontoret (der alt som ligger strødd rundt omkring i huset iløpet av uken havner)
Når skal man få tid til å vaske komfyren, vinduene, skapene på kjøkkenet, kjøleskapet, vaskerommet.. m.m ??
VASKEHJELP ØNSKES!!!

Men Lucas klarer nå endelig å sette seg opp, reise seg opp langs bordet, han har begynnt å kooose, fått en tann til, sier mamma og pappa og er ellers verdens blideste, fineste og mest sjarmerende gutt!
Er ikke livet hærlig da dere??
Man må ta vare på øyeblikkene i hverdagen som visker bort stresset og maset. Og noen ganger må man bare la rot være rot og kose seg med de som virkelig betyr noe istedet!

Hverdagens gleder seirer LETT!

2 kommentarer:

  1. Helt sant! I blandt lengter man tilbake til det bekymringsløse livet man en gang hadde...
    Men har aldri vært lykkeligere enn jeg er nå :)

    SvarSlett
  2. Det var en deilig tid en gang...største problemet var "hmmmm skal jeg ha eeeen eller tooo suketter i teen i dag?...hmmmm"

    Men gullegullene er til å spise opp så da får sukett være sukett....

    SvarSlett

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers