onsdag 19. januar 2011

Hva med alle andre?

Jeg lurer på en ting. Alle går ut av denne verden for å støtte russiske Maria, men hva med alle andre? Får hun støtte fordi hun er i media, eller fordi hun har skrevet en bok? Hun visste jo at hun oppholdt seg ulovlig i landet, at hun ikke hadde søkt om arbeidstillatelse og at hun ville bli sendt hjem... Hva med alle andre som bor ulovlig her i landet og som må reise fra familiene sine. Det er ikke noen facebookgrupper for de tror jeg. Jeg bare lurer hva andre tenker jeg asså, for skjønner ikke helt hvorfor akkurat hun skal få støtte når ingen andre får det. Hvis hun får bli nå så blir det jo litt som å si at hvis man vil komme, og være ulovlig i Norge, er det bare å skrive en bok, og bli en offentlig person så får man bli... Hmm, flere som stusser på dette? Får hun bli bare på grunn av medieoppmerksomhet blir jeg kraftig provosert!!

Jeg sier ikke at hun ikke skal få bli i Norge, men det bør være av en annen grunn en media! Hvorfor vil hun ikke tilbake? Hvorfor søkte hun ikke om arbeidstillatelse da hun kom til Norge?

Det kan godt være det er mange ting om denne saken jeg ikke vet, derfor skriver jeg dette som et spørsmål. Jeg syntes bare hele saken er veldig merkelig!!

3 kommentarer:

  1. Etter som jeg vet kom hun hit med foreldrene sine, og litt av problemet er at hun ikke har noen papirer på identiteten sin.

    SvarSlett
  2. Okay... Men har ikke hun visst om det lenge? Er det noe hun har tatt opp med den norske stat? Hvis hun har prøvd å få hjelp tideligere, men ikke har kommet noen vei med det, og at dette er en kamp hun har kjempet en stund er det jo selvfølgelig anderledes! Jeg forstod det som at hun ikke har hatt papirer og at det var grunnen til at hun ikke søkte...

    SvarSlett
  3. Det det jeg har fått med meg slet dem med å få oppholdstilatelse da hun kom med foreldrene. Dem trodde vel ikke på grunnen demmes. Og det var at dem ikke var trygge i landet sitt. Hun sa ikke hvorfor men at om hun dro tilbake var hun redd hun ville bli drept..

    En tragisk historie, men som du sier er det mange av dem.. Holder på med særemne om dagen.. Tema er om kreft og død. Lest regines bok,sammen til verdens ende og idas dans blandt annet. Der å reagerer jeg på forskjellene. Legene gav opp både Ida og Tone, mens Regine fikk fortsette behandling etter hun hadde gått ut i media. Selvom dem først hadde gitt henne opp. I tillegg hun fikk konstant støtte til konserter/helikopterturer/lommepenger/hotellturer osv. Mens Ida fikk ikke ei krone, pluss at legen ikke ville gjøre mer..

    Litt vilt at media skal ha så stor virkning på hvordan man blir behandlet... :S

    SvarSlett

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers